שיווק שותפים אורגני - המסע למקום הראשון בגוגל

איך לשווק מוצרים בצורה אורגנית בגוגל? מאמר זה עונה בדיוק על השאלה הזאת. מדריך זה יקח אותכם שלב שלב ויעזור לכם לקדם את המוצרים שלכם למקומות גבוהים בגוגל. המסע למקום הראשון בגוגל מתחיל עכשיו!

חילקנו את התהליך לשלושה שלבים עיקריים אותם כל משווק שותפים חייב לבצע בכדי לקדם את המוצר שלו למקומות גבוהים בגוגל.

לפני שמתחילים, כמה דוגמאות

אנו מאמינים בפרקטיקה, בדברים שעובדים, ובדוגמאות. לכן הבאנו לכם כמה דוגמאות של אתרי 10Buy שהגיעו לתוצאות הראשונות בגוגל במינימום השקעה.

דוגמא מהאתר stan.10buy.co.il:

 

דוגמא מהאתר mamado.10buy.co.il:

דוגמא מהאתר safebuy.10buy.co.il:

 

שנתחיל?

שלב 1 - בחירת נישה ובדיקת היתכנות

דבר ראשון שצריך לעשות לפני שמתחילים זה לחשוב על איזה מוצר רוצים לשווק, ותחת איזה ביטוי חיפוש אתם רוצים לקדם אותו. יש לבחור מוצר מנישה כמה שפחות מוצפת אך באותו זמן שתהיה מספיק גדולה כדי שיהיה בהתעבורה.

נמחיש באמצעות דוגמא (לצורך המחשה בלבד - המידע בדוגמא לא אמיתי) עדיף לבחור לשווק רחפנים זעירים לילדים מאשר סתם רחפנים באופן כללי, משום שתוצאות החיפוש בגוגל כבר מלאות באתרים גדולים ומבוססים שמוכרים רחפנים, כך שיהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי להשתלב למקומות גבוהים בחיפוש כזה.

הידעתם שגוגל יכולים לעזור לכם לבחור את תתי הנישה? כן! פשוט תתחילו לכתוב את הנישה הכללית בתיבת החיפוש בגוגל, לפי הדוגמא שלנו ״רחפנים״, ותראו מה גוגל משלימים לכם.

חשוב מאוד להתרחק מרעיונות של ״אתרים כלליים״ שמכילים את כל סוגי המוצרים מכל הקטגוריות, מדובר באתרים שנועדו לכישלון וקשה מאוד לקדם אותם.

שלב 2 - בניית אתר, העלאת מוצרים וכתיבת טקסטים

זה כבר השלב היותר עמוס. כעת נלמד איך פותחים אתר, איך כותבים טקסטים לאתר, ואיך עוזרים לאתר להתקדם בגוגל.

לאחר שבחרתם נישה אותה אתם רוצים לשווק, הגיע הזמן לפתוח אתר שישווק לכם את המוצרים של שתבחרו להעלות.

תהליך בניית האתר הינו תהליך קצר ופשוט. ניגשים לדף התוכניות של 10Buy, בוחרים את התוכנית שהכי מתאימה לכם וממשיכים לפתיחת האתר.

בעת בחירת סאבדומיין (כתובת) לאתר עדיף לחשוב ולבחור בכתובת שתתאר כמה שיותר את מה שאתם משווקים, זה יעזור לכם בקידום האתר בגוגל בסוף.

למשל בדוגמא שלנו של הרחפנים, כדאי לוותר על סאבדומיין בשם ״drone״ וללכת על משהו בכיוון של:

  • tinydrone
  • kidsdrone

וכו׳.

לאחר בניית האתר, יש להכנס להגדרות הבסיסיות של האתר ולהכניס לשם תיאור לאתר. מומלץ לבחור בתיאור קצר וקולע בן 2-3 משפטים. כמו כן אם אתם כבר נמצאים בדף הזה אז כדאי לבחור לאתר צבעים משלכם ולהעלות לוגו משלכם (אתם יכולים ליצור לוגו באמצעות אתרים כמו canva).

מצויין. אז הכנו אתר ״ריק״, מעוצב עם צבעים, לוגו ותיאור. כעת הגיע הזמן להתחיל להעלות קטגוריות, מוצרים ומאמרים.

בקשר למוצרים, מומלץ להעלות כמה שיותר מוצרים, ובתדירות קבועה, ז״א שלמשל כל יום להעלות 3-5 מוצרים לפחות.

לאחר העלאת המוצרים חשוב לעבור על המוצרים ולתרגם את הכותרת שלהם, ולכתוב להם תיאור טוב. יש לציין שאפשר להתקדם בגוגל גם מבלי לכתוב תיאור או לתרגם, אבל אם רוצים להתקדם למקומות כמה שיותר גבוהים וכמה שיותר מהר אז אין מה לעשות, תצטרכו להוריד את הכפפה, לחבר את המקלדת ולהתחיל לכתוב תיאורים.

איך לכתוב תיאור? ובכן, יש לנו דוגמא מצויינת לכך. המאמר הזה שאתם קוראים ברגעים אלה! יש לכתוב פסקאות עם כותרות (Heading 2), עם תוכן איכותי.

כמו כן מאוד מומלץ לנהל בלוג באתר שלכם עם כתבות כמו ״5 הרחפנים הזעירים הפופולארים ביותר לשנת 2019״, וגם אל תשכחו לכתוב תיאורים לקטגוריות שהעליתם.

טיפים נוספים לשיפור האתר מבחינת SEO

כשאתם מעלים מוצר, במידה ויש מותג למוצר אז כדאי לבחור לו מותג בדף עריכת מוצר. הסיבה היא, שכך המערכת תוכל להפיק לכם בצורה אוטומטית דפים דינאמים של קטגוריה בצירוף המותג. לדוגמא במידה ויש לנו באתר קטגורית ״מחשבים ניידים לסטודנטים״ ויש בקטגוריה מוצרים עם מותג ״Dell״ אז האתר ידע אוטומטית להכין לנו דף שהכותרת שלו היא ״מחשבים ניידים לסטודנטים של Dell״ עם המוצרים הרלוונטים.

כדאי לבחור שם קטגוריה אינפורמטיבי שישתלב טוב עם הדפים הדינאמים. למשל במקום לקרוא לקטגוריה ״לסטודנטים״ (ואז המערכת תפיק לנו דף בשם ״לסטודנטים של Dell״) נקרא לקטגוריה ״מחשבים ניידים לסטודנטים״.

טיפ נוסף הוא שמאוד מומלץ לחבר כמה שיותר רשתות חברתיות לאתר תחת תפריט ״הגדרות רשתות חברתיות״. מידע זה משודר לגוגל ואומר לגוגל שהאתר הזה הרבה יותר פעיל חברתית וזה יכול לעזור בקידום. אז למה אתם מחכים? פתחו דף פייסבוק לאתר שלכם וחברו אותו לאתר.

שלב 3 - פרסום ולינקים נכנסים

אחד הפטרמטים שקובעים את מידת ההצלחה שלכם בגוגל הוא כמות הלינקים הנכנסים לאתר שלכם.

מה זה לינקים נכנסים? פשוט מאוד. לינק נכנס זה לינק שנמצא באתר אחר (לא שלכם) שמצביע על האתר שלכם.

לכן נרצה לפרסם את המוצרים ואת האתר בכמה שיותר אתרים אחרים, בתגובות, בפורומים (כמו Fxp), בפייסבוק וכו׳.

לסיכום

ראיתם שהשלבים של קידום מוצרים בגוגל בצורה ארוגנית הם מאוד פשוטים וברורים. חשוב לעבוד לפי מדריך זה ולעבוד בצורה היררכית. ז״א להשקיע בשלב הראשון טוב ורק אז לעבור לשלב השני, כי אם השלב הראשון לא בוצע בצורה טובה אז זה ישפיע על תוצאות השלב השני וכך הלאה.

חשוב להבין שקידום אורגני בגוגל הינו תהליך שלוקח זמן וגם אם ביצעתם את כל השלבים בצורה מושלמת עדיין יקח זמן עד שגוגל ימקמו אתכם במקום הרצוי. בזמן הזה חשוב לא להתייאש ולהמשיך להעלות עוד ועוד תכנים ומוצרים לאתר בכדי להראות לגוגל שמדובר באתר פעיל עם תוכן שגדל עם הזמן.

במידה ואתם מסתבכים או שיש לכם שאלות אז אתם מוזמנים לפנות אלינו בפייסבוק, באתר או בקבוצת הוואטסאפ של 10Buy. נשמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל השאלות.

תגובות