מדריך | איך לקדם את האתר בגוגל?

קידום האתר שלנו בגוגל הוא שלב חיוני ביותר ביצירת ערוץ הכנסה פאסיבי. במדריך זה נסקור איך ניתן לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש בצורה הטובה והמהירה ביותר.

למען הפשטות והסדר, נפרק את הקידום לכמה שלבים ונסביר על כל שלב בנפרד.

1. הכנסת תיאורים למוצרים ועמוד עצמאי לכל מוצר

פלטפורמת 10Buy מאפשרת לנו, המשווקים, ליצור לכל מוצר ״דף עצמאי״.

מה זה דף עצמאי למוצר?

מוצר עם דף עצמאי יגרום לכך שלחיצה על המוצר תוביל אותנו לדף תצוגת מוצר שבדף זה יוצג לנו תיאור המוצר וכפתור רכישה, כאשר בלחיצה על כפתור הרכישה האתר יפנה אותנו לדף המוצר אצל הספק (איביי, אמאזו ןוכו׳).

האינטואיציה הראשונה תגיד לנו שזה לא טוב, משום שכרגע אנו מוסיפים עוד קליק ומרחיקים את הלקוח הפוטנציאלי מרכישת המוצר, וזה נכון, אבל זה רק במקרה ומסתכלים על זה מנקודת מבט בה הלקוח מגיע מדף הבית של האתר שלנו.

אז למה זה כן טוב? פשוט מאוד. במידה ולמוצר יהיה דף עצמאי הוא יתקדם הרבה יותר מהר בגוגל משום שעכשיו גוגל מודעים לזה שיש לינק ייחודי שמזהה את המוצר ויש הרבה מקומות באתר שלנו שמקשרים לדף המוצר הזה (למשל מדף הקטגוריה של המוצר מדף הבית, מדף חיפוש, מדף הבית וכו׳), וככל שלדף יש יותר ״לינקים נכנסים״ כך הדף יהיה יותר חזק בגוגל.

בנוסף, עניין לא פחות חשוב, ברגע שאפשרנו דף עצמאי למוצר תיפתח בפנינו אופציה חדשה של להכניס תיאור למוצר, ופה צריך להתחיל לחפור כמה שיותר בכדי לקדם את המוצר הזה בגוגל.

איך לכתוב תיאור למוצר בכדי לקדם בגוגל?

כמובן שנתחיל מזה שיש לכתוב את כל כותרות המוצר בעברית וגם להכניס תיאור למוצר.

חשוב מאוד כשכותבים תיאור למוצר לנסות לחשוב על מה לקוח יחפש בגוגל ולהכניס את ביטויי החיפוש האלה בכל מני מקומות בתיאור המוצר (אל דאגה תכף נביא דוגמא). בנוסף מאוד חשוב לחלק את התיאורים לחלקים, כאשר לכל חלק יש כותרת (שמסוגננת בסגנון טקסט Heading 2).

ככה בוחרים טקסט בסגנון Heading 2:

ניקח בתור דוגמה את המוצר הבא וננתח אותו: 

ניתן לראות שתיאור המוצר מחולק לכמה חלקים עיקרים, ובעל האתר חשב שמישהו יחפש בגוגל ״למה כדאי לקנות גריל שווארמה ביתי?״ ולכן הוא שם את זה בכותרת (מסוג Heading 2 - חשוב מאוד).

החילוק הזה לחלקים כאשר לכל חלק יש כותרת (Heading 2) עוזר מאוד למוצר להתקדם בגוגל, מומלץ לעשות את זה לכל המוצרים ולכתוב כמה שיותר טקסט בתיאור ולחלק לכמה שיותר חלקים.

כללי ברזל בעת כתיבת תיאור (למוצר ולכל טקסט אחר באתר):

 

2. לכתוב תיאור לחנות שלכם

חשוב מאוד לכתוב תיאור כללי לחנות שלכם, שיתאר מה החנות שלכם מוכרת ואיזה משפט מחץ או שניים. חשוב מאוד שהתיאור הזה יהיה כמה שיותר פשוט ולא ארוך מ 160 תוים.

דוגמה לתיאור טוב מאחד האתרים שלנו - mamado.10buy.co.il:
״מאמאדו - כל מה שאישה צריכה כאן כדי להביא ללקוחותינו את המוצרים החמים ביותר בשוק ובמחירים הנוחים ביותר מבלי לפגוע באיכות המוצר.״

התיאור הבא יופיע בעיקר בתוצאות החיפוש, למשל פה: 

 

את התיאור הנ״ל ניתן להכניס תחת ״הגדרות תצוגה״ -> ״תיאור״.

במידה ותרצו לפרט יותר על החנות שלכם (מאוד מומלץ!) ניתן לערוך את הטקסט בדף הבית של האתר שלכם, דבר שניתן לערוך ב ״תכני דפים״ -> ״דף ראשי״.

3. לתכוב תיאורים לקטגוריות

נקודה זאת מאוד דומה לתיאורים למוצרים. בכדי לעזור לאתר להתקדם כמה שיותר בגוגל כדאי מאוד לערוך את התיאורים של האתר ולהכניס תיאור עם כמה שיותר תוכן ותמונות. כאשר התוכן מחולק לחלקים, בדיוק כמו במוצרים.

4. לפתוח דף פייסבוק

בשנתיים האחרונות גוגל הכניסו פרמטר חדש לדירוג האתרים, הפרמטר החדש הזה מסתכל על כמה האתר שלכם ״פעיל חברתיתי״, ז״א האם יש דף פייסבוק לאתר שלכם? אם כן עד כמה הוא פעיל? ככל שהדף שלכם יותר פעיל (יש יותר פוסטים, יותר לייקים, יותר חברים וכו׳) ככה הוא יתחזק יותר בגוגל.

לאחר שפתחתם דף פייסבוק חשוב מאוד לקשר אותו לאתר שלכם, ע״מ לעשות זה יש להכניס ל ״הגדות רשתות חברתיות״ ולהכניס את הקישור לדף הפייסבוק שלכם תחת ״כתובת הפייסבוק״.

5. לינקים נכנסים

גוגל מאוד מעריכים אתרים שיש להם הרבה לינקים נכנסים מסיבה פשוטה, אם הרבה אתרים מקשרים לאתר שלכם זה אומר שכנראה הדף שלכם חשוב. לכן חשוב ״לפזר״ לינקים לאתר שלכם בכל מני מקומות כמו פורומים ואתרים אחרים.

6. בלוג

בלוג הוא אחד כלי הקידום החזקים ביותר! בלוג מאפשר לכם לכתוב מאמרים באתר שלכם, לכן חשוב לנצל את האופציה הזאת טוב.

מומלץ לכתוב מאמרים על נושאים ספיציפים, למשל במידה והאתר שלכם מתעסק במכירת צעצועים אז אפשר לכתוב מאמר ״צעצועים מומלצים לילדים לפי גילאים״, מאמר בו תדונו על המלצות לצעצועים לילדים לפי טווח גילאים.

חשוב לכתוב את הטקסט בדומה לכללי הכתיבה בתיאור למוצר, לכתוב כמה שיותר טקסט ולחלק אותו לחלקים עם כותרות Heading 2.

7. לסמן מוצרים חמים

כדאי מאוד לבחור כמה מוצרים אותם אתם רוצים לקדם ולסמן אותם כמוצרים חמים ככה יהיה למוצרים האלה גם לינק מדף הבית, וכפי שכבר למדנו במדריך הזה, ככל שלדף יש יותר לינקים נכנסים כך הדף יתחזק יותר בגוגל. 

 

לסיכום, חשוב מאוד לכתוב כמה שיותר טקסט, כמה שיותר איכותי,  והכי חשוב - לא מועתק.

ניתן לשפר את הקידום עוד באמצעות לינקים נכנסים ודף פייסבוק פעיל.